Alpine A524

A524

FORMULA 1

A524

A524 önümüzdeki iki sezon için tasarlanmış tamamen yeni bir konsepttir ve daha önceki versiyonlardan öğrenilenlerin sonucunda geliştirilen yenilikçi çözümleriyle dikkat çeker. Bu cesur yaklaşım önümüzdeki iki sezon boyunca ekibin daha güçlü bir geliştirme yolunu takip etmesine olanak tanıyacak. Bu iki sezonun ardından teknik düzenlemelerde radikal değişiklikler bekleniyor.

A524 modeli, BWT Alpine F1 Team’in iki tesisinde üretildi. Takımın şasi operasyonlarının kalbinde Enstone yer alıyor ve bu süreç Teknik Direktör Matt Harman tarafından yönetiliyor. Manş denizinin karşı kıyısındaki Viry-Châtillon tesisinde de, Teknik Direktör Eric Meignan tarafından yönetilen BWT Alpine F1 Team’in Güç Ünitesi tasarım ve geliştirme merkezi bulunuyor.

Alpine A524
    • ŞASİ

      A524 şasisi, BWT Alpine F1 Team tarafından üretilen ve minimum ağırlıkla maksimum güç elde etmek için tasarlanmış, karbon fiber kalıp ve alüminyum petek kompozit monokok bir şasidir. Renault E-Tech 2024 güç ünitesi otomobile tamamen stres taşıyan bir bileşen olarak eklenmiştir. 

    • Süspansiyon

      A524 ön ve arka süspansiyonlarında karbon fiber üst ve alt salıncaklar bulunur. Alüminyum tekerlek mafsalları; BBS standardında imal edilmiş magnezyum jantlar ve FiA standardı jant kapaklarıyla tamamlanmıştır. 

    • Şanzıman ve hidrolik

      A524 üzerinde, sekiz vitesli yarı otomatik kaset tipi geri vitesli vites kutusu, hidrolik kontrollü diferansiyel ile hızı ve vites geçişlerinin tutarlılığını en üst düzeye çıkaran hidrolik “Quickshift” sistemi ve güç ünitesinin çalıştırılması, direksiyon, DRS ve debriyaj için hidrolik besleme sistemi bulunur. 

    • Yakıt sistemi

      A524 yakıt sistemi, kevlar ile güçlendirilmiş ve sertifikalanmış kauçuk yakıt hücresi kullanır ve bu hücre yakıt besleme sistemi primer pompası olarak bir silindir boşaltma ünitesi içerir. 

    • Fren sistemi

      A524 fren sisteminde karbondan üretilmiş diskler, balatalar ve kaliperler kullanılmıştır ve ana silindirler aracın enerji yönetim sistemlerine entegre edilmiş kablolu fren sistemiyle tamamen entegre edilmiştir.

    • Kokpit

      A524 kokpitinde, anatomik olarak biçimlendirilmiş karbon kompozitten üretilmiş çıkarılabilir sürücü koltuğu ve altı noktadan sabitlenen emniyet kemeri bulunur ve tüm bu tertibat 80 kg’a kadar balastlar ile dengelenmiştir. Ayrıca, direksiyonun üzerinde vites değiştirme pedalları, debriyaj pedalları, DRS ve sürücü görüntüleme ünitesi yer alır.

Alpine A524

Teknik özellikler

Maksimum hız
355 km/h
A524 maksimum 355 km/h hıza ulaşabilir.
Ağırlık
798 kg
A524’ün toplam ağırlığı 798 kg’dır ve buna sürücünün, kameraların ve denge balastlarının ağırlıkları dahildir.
Güç
950+ HP
A524’ün gücü 950 beygir gücünden fazladır.

15.000 dev/dak

Azami motor devri

100 kg/h

Yakıt akış sınırı

5.620 mm

Toplam uzunluk

MOTOR HACMİ 1,6L V6
SİLİNDİR SAYISI 6
AZAMİ MOTOR DEVRİ 15.000 dev/dak
BASINÇ ŞARJI Tek turboşarj, sınırsız takviye basıncı (tipik olarak 5 bar abs)
YAKIT AKIŞ LİMİTİ 100 kg/h
YARIŞ BAŞINA İZİN VERİLEN YAKIT MİKTARI 110 kg maksimum
KONFİGÜRASYON 90° V6
SİLİNDİR ÇAPI 80 mm
STROK 53 mm
KRANK YÜKSEKLİĞİ 90 mm
VALF SAYISI 24 (silindir başına 4 adet)
YAKIT Direkt yakıt enjeksiyonu
MGU-K RPM 50.000 dev/dak
MGU-K GÜÇ 120 kW maks
MGU-K İLE GERİ KAZANILAN ENERJİ Maks 2 MJ/tur
MGU-K İLE SAĞLANAN ENERJİ Maks 4 MJ/tur
MGU-H DEV/DAK >100.000 dev/dak
MGU-H İLE GERİ KAZANILAN ENERJİ Sınırsız
AĞIRLIK Min 150 kg
2023 YILINDA SÜRÜCÜ BAŞINA İZİN VERİLEN GÜÇ ÜNİTESİ SAYISI 3 ICE/Turbo/MGUH/MGU-K ve 2 ES/CU 8 set motor egzozu
TOPLAM BEYGİR GÜCÜ 950 hp’den fazla

Pilotlarımız

AlpineF1 - Pierre Gasly

PIERRE GASLY #10

Alpine F1 - Jack Doohan

JACK DOOHAN #61

Radikal bir deneyim

Alpine A524

Ayrıca keşfedin

BWT ALPINE F1® TEAM

Partnerlerimiz

PARTENAIRE TITRE

PARTENAIRES PREMIUM

PARTENAIRES OFFICIELS

EQUIPEMENTIERS