Monte Carlo Rallisi Alpine

motor sporları

Ralli

Ralli sporundaki başarılar, Alpine markasının köklerinde yatar ve 1950'li yıllarda üretilen eşsiz Rédélé Özel Modelleri kurucumuzun tüm Avrupa'nın tepelerindeki uzmanlığını kanıtlıyordu. 1970'li yılların sevilen A110 modeli bayrağı bu modellerden teslim aldı.

1971 Üreticiler Ralli Şampiyonası Alpine

1971 | ÜRETİCİLER ŞAMPİYONASI

1971 yılında İsveçli sürücü Ove Andersson tarafından kullanılan A110 1600, efsane Monte Carlo Rallisi de dahil olmak üzere turun sekiz ayağından dördünü ilk sırada tamamladığında, Alpine ikinci Uluslararası Üreticiler Şampiyonluğunu kazandı.

1971 Monte Carlo Rallisi Alpine

1971 | MONTE CARLO RALLİSİ

Monte Carlo Rallisine başlayan 248 araçtan yalnızca 22'si bitiş çizgisine ulaştı ve son derece değişken hava koşulları dört mevsimi yaşatarak bir çok takımın lastik stratejisini darmadağın etti. Tüm bu olumsuz koşullarla boğuşarak A110 araçlarıyla podyumda ilk iki sırayı alan Alpine pilotları İsveçli Andersson ve Fransız Jean-Luc Thérier bu rallide sırasıyla birinciliği ve ikinciliği kazanmış oldu.

1. Dünya Ralli Şampiyonası 1973 Alpine
1. Dünya Ralli Şampiyonası 1973 Alpine

1973 | İLK WRC - BİRİNCİ ALPINE

1971 yılındaki başarımızı, 1973 yılında ilk kez düzenlenen Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) zaferimiz takip etti. A110 1800 burada 13 ralliden altısında zafere ulaştı ve bunların ikisinde podyumda yerini aldı.

Daha yakın dönemlerde sunduğumuz A110 San Remo 73 edisyonu bu başarıyı kutluyor.

Monte Carlo Rallisi 1973 Alpine

1973 | MONTE CARLO RALLİSİ

Monte Carlo'nun meşhur sokakları, bugün hâlâ kalabalıkları heyecanlandıran bir şampiyona olan WRC'nin ilk turlarına ev sahipliği yaptı. Hava koşulları yine önemli zorluklar çıkarttı ve yarışa katılanların yalnızca beşte biri bitiş çizgisini görebildi.

Alpine yine A110 modeliyle rakiplerinin arasından sıyrılarak ilk altı sıranın beşini aldı, podyumun tamamını işgal etti ve Fransız pilot Jean-Claude Andruet ilk dünya şampiyonluğu kupasını kaldırdı. 

Alpine 1975 | KORSİKA TURU RALLİSİ
Alpine 1975 | KORSİKA TURU RALLİSİ

1975 | KORSİKA TURU RALLİSİ

A110 ralli otomobilimizin hakimiyeti elbette sonsuza dek sürmeyecekti ve Lancia Stratos'un gelişiyle tüm rakipleri karşılarına aşılması zor bir engel çıktığını gördü. Ancak bizim hikayemiz henüz sona ermemişti. Bir kahraman gibi hareket eden pilotumuz Jean-Pierre Nicolas ve onun yedi numaralı otomobili sınırlarını zorlayarak ralliyi lider Lancia'nın yalnızca 32 saniye arkasında tamamladı.

A110 Tour de Corse 75 edisyonu, bizim için çok değerli olan bu anıyı ve Nicolas'ın otomobilinin ikonik sarı gövdesini kutluyor.

Dayanıklılık

Alpine dayanıklılık yarışı

Cesur hikayelerimizden birçoğu çamur, mıcır ve kar üzerine yazıldı, ancak Jean Rédélé'nin ilk aşkı ciddi dayanıklılık gerektiren uzun yarış maratonları ve özellikle Le Mans 24 Saat yarışıydı. Alpine 1960'lı ve 70'li yıllar boyunca dayanıklılık yarışlarında başarıyla mücadele ettikten sonra 2013 yılında bu kulvara geri döndü ve bu adanmışlığı da beraberinde zaferler ve dünya şampiyonlukları getirdi. 60 yılı geride bırakan tarihimizde, 2024'ten itibaren Le Mans yarışında zafer kazanmak için mücadele edecek olan A424 Hiper Otomobil ile yeni bir döneme giriyoruz.

Alpine M64

PERFORMANS İNDEKSİ ZAFERLERİ

1960'lı yıllarda Le Mans yarışlarını Ford ve Ferrari arasındaki rekabet domine ederken parkurun genelinde heyecan verici başka mücadeleler yaşanıyordu. Yarışın organizatörleri yeni 'Termal Verimlilik İndeksi' kurallarıyla tasarım hünerlerini kutlamaya karar verdi ve bu da Alpine markasının ince gövdelerinin ve küçük motorlarının parlamasını sağladı. Güzelliğiyle öne çıkan gözyaşı formundaki M64 modeli 1964 yılında bir ödül sahibi olurken, 1966 yılında bir A210 üçlüsü bu 'yarış içinde yarışta' tüm podyumu doldurarak Alpine otomobillere 'dünyanın en hızlı bir litrelik benzinlisi' lakabının takılmasına yol açtı.

Alpine A441

1974 AVRUPA SPOR OTOMOBİL ŞAMPİYONASI

Bu indeks zaferleri Rédélé'nin kalbinde Le Mans yarışını gerçekten kazanma arzusu doğurdu ve Renault yatırımları daha büyük dayanıklılık zaferlerinin yolunu açtı. Alpine A441 yedi birincilik ve çok sayıda 'en hızlı tur' başarılarıyla Avrupa Spor Otomobil Şampiyonasında en büyük ödülü kazandı. 2 litrelik Gordini V6 motoru, Group 5 yarış kurallarıyla ile çok uyumluydu ve gerçek anlamda efsane olmuş bazı yarış otomobillerinin üretilmesini sağladı.

Alpine A442B

1978 LE MANS 24 SAAT ZAFERİ

Rédélé'nin rüyası dört yıl sonra Alpine A442B aynı Group 6 kurallarına uyan iki Porsche 936'yı geride bırakıp dünyanın en efsanevi dayanıklılık yarışını kazandığında gerçek oldu. Yarışı asla pes etmeyen Alman rakiplerimizin beş tur önünde bitirdiğimizde araçta Didier Pironi ve Jean-Pierre Jaussaud bulunuyordu. Le Mans ile uzun soluklu aşk hikayemizi A110 R Le Mans edisyonuyla kutluyoruz ve heyecan verici yeni Alpine A424 Hiper Otomobilimiz ile 2024 yılından itibaren Dünya Dayanıklılık Şampiyonasının en üst sıralarında yerimizi aldığımızda bu hikaye devam edecek.

Formula 1®

Formula 1® Alpine

Alpine artık F1® dünyasında

Bayrağı 2021 yılında F1® takımımızın kurulmasıyla Renault ilişkilerimizden devraldık. Bu takımın dünya şampiyonlukları yaşadığı 40 yılı aşan bir tarihi var. Ayrıca Viry-Châtillon tesisimizin mühendislik dehasıyla, İngiltere'nin efsanevi motor sporları vadisinin kalbinde yer alan Team Enstone'un herkesin kıskandığı uzmanlığını buluşturuyor.

Ayrıca keşfedin