RALLİ SPORUNDAKİ BAŞARILAR ALPINE MARKASININ KÖKLERİNDE YATAR. 1950'Lİ YILLARDA ÜRETİLEN EŞSİZ RÉDÉLÉ ÖZEL MODELLERİ KURUCUMUZUN TÜM AVRUPA'NIN TEPELERİNDEKİ UZMANLIĞINI KANITLIYORDU. 1970'Lİ YILLARIN SEVİLEN A110 MODELİ BAYRAĞI BU MODELLERDEN TESLİM ALDI.
1971 | ÜRETİCİLER ŞAMPİYONASI
1971 YILINDA İSVEÇLİ SÜRÜCÜ OVE ANDERSSON TARAFINDAN KULLANILAN A110 1600, EFSANEVİ MONTE CARLO RALLİSİ DE DÂHİL OLMAK ÜZERE TURUN SEKİZ AYAĞINDAN DÖRDÜNÜ İLK SIRADA TAMAMLADIĞINDA, ALPINE İKİNCİ ULUSLARARASI ÜRETİCİLER ŞAMPİYONLUĞUNU KAZANDI.
1971 | MONTE CARLO RALLİSİ
MONTE CARLO RALLİSİ’NE BAŞLAYAN 248 ARAÇTAN YALNIZCA 22'Sİ BİTİŞ ÇİZGİSİNE ULAŞTI VE SON DERECE DEĞİŞKEN HAVA KOŞULLARI DÖRT MEVSİMİ YAŞATARAK BİRÇOK TAKIMIN LASTİK STRATEJİSİNİ DARMADAĞIN ETTİ. TÜM BU OLUMSUZ KOŞULLARLA BOĞUŞARAK A110 ARAÇLARIYLA PODYUMDA İLK İKİ SIRAYI ALAN ALPINE PİLOTLARI İSVEÇLİ ANDERSSON VE FRANSIZ JEAN-LUC THÉRIER BU RALLİDE SIRASIYLA BİRİNCİLİĞİ VE İKİNCİLİĞİ KAZANMIŞ OLDU.
1973 | İLK WRC - BİRİNCİ ALPINE
1971 YILINDAKİ BAŞARIMIZI, 1973 YILINDA İLK KEZ DÜZENLENEN DÜNYA RALLİ ŞAMPİYONASI (WRC) ZAFERİMİZ TAKİP ETTİ. A110 1800 BURADA ON ÜÇ RALLİDEN ALTISINDA ZAFERE ULAŞTI VE BUNLARIN İKİSİNDE PODYUMDA YERİNİ ALDI. DAHA YAKIN DÖNEMLERDE SUNDUĞUMUZ
A110 SAN REMO 73 EDİSYONU BU BAŞARIYI KUTLUYOR.
1973 | MONTE CARLO RALLİSİ
MONTE CARLO'NUN MEŞHUR SOKAKLARI, BUGÜN HÂLÂ KALABALIKLARI HEYECANLANDIRAN
BİR ŞAMPİYONA OLAN WRC'NİN İLK TURLARINA EV SAHİPLİĞİ YAPTI. HAVA KOŞULLARI YİNE ÖNEMLİ ZORLUKLAR ÇIKARDI VE YARIŞA KATILANLARIN YALNIZCA BEŞTE BİRİ BİTİŞ ÇİZGİSİNİ GÖREBİLDİ.
ALPINE YİNE A110 MODELİYLE RAKİPLERİNİN ARASINDAN SIYRILARAK İLK ALTI SIRANIN BEŞİNİ ALDI, PODYUMUN TAMAMINI İŞGAL ETTİ VE FRANSIZ PİLOT JEAN-CLAUDE ANDRUET İLK DÜNYA ŞAMPİYONLUĞU KUPASINI KALDIRDI.
1975 | KORSİKA TURU RALLİSİ
A110 RALLİ OTOMOBİLİMİZİN HAKİMİYETİ ELBETTE SONSUZA DEK SÜRMEYECEKTİ VE LANCIA STRATOS'UN GELİŞİYLE TÜM RAKİPLERİ, KARŞILARINA AŞILMASI ZOR BİR ENGEL ÇIKTIĞINI GÖRDÜ. ANCAK BİZİM HİKÂYEMİZ HENÜZ SONA ERMEMİŞTİ. BİR KAHRAMAN GİBİ HAREKET EDEN PİLOTUMUZ JEAN-PİERRE NICOLAS VE ONUN YEDİ NUMARALI OTOMOBİLİ, SINIRLARINI ZORLAYARAK RALLİYİ LİDER LANCIA'NIN YALNIZCA 32 SANİYE ARKASINDA TAMAMLADI.
A110 TOUR DE CORSE 75 EDİSYONU, BİZİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ OLAN BU ANIYI VE NICOLAS'IN OTOMOBİLİNİN İKONİK SARI GÖVDESİNİ KUTLUYOR.
CESUR HİKÂYELERİMİZDEN BİRÇOĞU ÇAMUR, MICIR VE KAR ÜZERİNE YAZILDI, ANCAK JEAN RÉDÉLÉ'NİN İLK AŞKI CİDDİ DAYANIKLILIK GEREKTİREN UZUN YARIŞ MARATONLARI VE ÖZELLİKLE LE MANS 24 SAAT YARIŞI’YDI. ALPINE 1960'LI VE 1970'Lİ YILLAR BOYUNCA DAYANIKLILIK YARIŞLARINDA BAŞARIYLA MÜCADELE ETTİKTEN SONRA 2013 YILINDA BU KULVARA GERİ DÖNDÜ VE BU ADANMIŞLIĞI DA BERABERİNDE ZAFERLER VE DÜNYA ŞAMPİYONLUKLARI GETİRDİ. 60 YILI GERİDE BIRAKAN TARİHİMİZDE, 2024'TEN İTİBAREN LE MANS YARIŞINDA ZAFER KAZANMAK İÇİN MÜCADELE EDECEK OLAN A424 HİPER OTOMOBİL İLE YENİ BİR DÖNEME GİRİYORUZ.
PERFORMANS İNDEKSİ ZAFERLERİ
1960'LI YILLARDA LE MANS YARIŞLARINI FORD VE FERRARİ ARASINDAKİ REKABET DOMİNE EDERKEN PARKURUN GENELİNDE HEYECAN VERİCİ BAŞKA MÜCADELELER YAŞANIYORDU. YARIŞIN ORGANİZATÖRLERİ YENİ TERMAL VERİMLİLİK İNDEKSİ KURALLARIYLA TASARIM HÜNERLERİNİ KUTLAMAYA KARAR VERDİ VE BU DA ALPINE MARKASININ İNCE GÖVDELERİNİN VE KÜÇÜK MOTORLARININ PARLAMASINI SAĞLADI. GÜZELLİĞİYLE ÖNE ÇIKAN GÖZYAŞI FORMUNDAKİ M64 MODELİ 1964 YILINDA BİR ÖDÜL SAHİBİ OLURKEN, 1966 YILINDA BİR A210 ÜÇLÜSÜ BU YARIŞ İÇİNDE YARIŞTA
TÜM PODYUMU DOLDURARAK ALPINE OTOMOBİLLERE "DÜNYANIN EN HIZLI BİR LİTRELİK BENZİNLİSİ" LAKABININ TAKILMASINA YOL AÇTI.
1974 AVRUPA SPOR OTOMOBİL ŞAMPİYONASI
BU İNDEKS ZAFERLERİ RÉDÉLÉ'NİN KALBİNDE LE MANS YARIŞI’NI GERÇEKTEN KAZANMA ARZUSU DOĞURDU VE RENAULT YATIRIMLARI DAHA BÜYÜK DAYANIKLILIK ZAFERLERİNİN YOLUNU AÇTI. ALPINE A441 YEDİ BİRİNCİLİK VE ÇOK SAYIDA "EN HIZLI TUR" BAŞARILARIYLA AVRUPA SPOR OTOMOBİL ŞAMPİYONASI’NDA EN BÜYÜK ÖDÜLÜ KAZANDI. 2 LİTRELİK GORDİNİ V6 MOTORU, GROUP 5 YARIŞ KURALLARIYLA
ÇOK UYUMLUYDU VE GERÇEK ANLAMDA EFSANE OLMUŞ BAZI YARIŞ OTOMOBİLLERİNİN ÜRETİLMESİNİ SAĞLADI.
1978 LE MANS 24 SAAT ZAFERİ
RÉDÉLÉ'NİN RÜYASI, DÖRT YIL SONRA ALPINE A442B AYNI GROUP 6 KURALLARINA UYAN İKİ PORSCHE 936'YI GERİDE BIRAKIP DÜNYANIN EN EFSANEVİ DAYANIKLILIK YARIŞINI KAZANDIĞINDA GERÇEK OLDU. YARIŞI ASLA PES ETMEYEN ALMAN RAKİPLERİMİZİN BEŞ TUR ÖNÜNDE BİTİRDİĞİMİZDE ARAÇTA DIDIER PIRONI VE JEAN-PIERRE JAUSSAUD BULUNUYORDU. LE MANS İLE UZUN SOLUKLU AŞK HİKÂYEMİZİ A110 R LE MANS EDİSYONUYLA KUTLUYORUZ VE HEYECAN VERİCİ YENİ ALPINE A424 HİPER OTOMOBİLİMİZ İLE 2024 YILINDAN İTİBAREN DÜNYA DAYANIKLILIK ŞAMPİYONASININ EN ÜST SIRALARINDA YERİMİZİ ALDIĞIMIZDA BU HİKÂYE DEVAM EDECEK.
ALPINE artık F1® dünyasında
2021 YILINDA F1® TAKIMIMIZIN KURULMASIYLA, BAYRAĞI RENAULT’DAN DEVRALDIK. BU TAKIMIN DÜNYA ŞAMPİYONLUKLARI YAŞADIĞI 40 YILI AŞAN BİR TARİHİ VAR. AYRICA VIRY-CHÂTILLON TESİSİMİZİN MÜHENDİSLİK DEHASI İLE İNGİLTERE'NİN EFSANEVİ MOTOR SPORLARI VADİSİNİN KALBİNDE YER ALAN TEAM ENSTONE’UN HERKESİN KISKANDIĞI UZMANLIĞINI BULUŞTURDU.