Alpine - İKONİK OTOMOBİLLERİMİZ

İKONİK OTOMOBİLLERİMİZ

Hafiflik ve çeviklik Alpine tarihi boyunca bizim önceliklerimiz oldu ve Jean Rédélé'nin efsanevi vizyonunu geliştirdiği büyüleyici dağ yollarında modellerimizin her biri kendini evinde hisseder. Alpine otomobillerin sürekli evrimi etraflarındaki dünyayı yansıtır ve Rédélé'nin tutkulu inovasyon arayışını yaşatmaya devam eder.

Alt Image C29
AlpineA106
AlpineA106

A106 | 1955

Alpine markasının doğduğu 1955 yılında, üretime giren ilk modelimizi kutlamak için üç A106 otomobil Fransa bayrağının mavi, beyaz ve kırmızı renklerine boyandı. 4CV mekanik aksamın gücünü yeni zarif cam fiber kaporta ve egzotik beş vitesli vites kutusuyla artıran bu model, motor sporlarında fırtınalar kopardı ve ardından daha güçlü A106 Mille Miglia edisyonu onu takip etti.

Alpine A108

A108 | 1958

Üç yıl sonra, daha güçlü bir motorla donatılmış göz alıcı bir Berlinette ve Cabriolet olarak tasarlanan A108 modeli dünyaya geldi. Bu ayrıca çok etkili ince ayarlama becerileri nedeniyle 'mekanik sihirbaz' olarak adlandırılan Amédée Gordini'nin dahiyane ellerinden çıkmış ilk modelimizdi. Bu otomobil Alpine markasının erken dönem kaporta imalatı yaklaşımını dönemin ana akım imalat yöntemlerine bağlayarak en ikonik modelimizin üretimi için yolu açıyordu.

Alpine A110
Alpine A110

A110 | 1962

1962 Paris Otomobil Fuarında şahane yeni A110 Berlinette modeli üzerindeki örtü kaldırıldığında, tüm dünya Alpine markasıyla gerçek anlamda ilk kez karşı karşıya gelmiş oldu. A108 modelinin evrilmiş hali olan bu modelin daha geniş camı ve geliştirilmiş bileşenleri mühendislik konusunda artan olgunluğumuzu gösteriyordu. Gücü 14 yıl boyunca sürekli olarak arttı ve yarış versiyonları dünyanın ralli sahnesinde sayısız başarılara imza attı.

Alpine Interlagos

INTERLAGOS

Alpine markasının tüm dünyada bir albenisi olduğu A108 modelinin lisanslı olarak Brezilya'da üretilmeye başlanmasıyla kanıtlanmış oldu. Bu araçlar Willys-Overland tarafından üç farklı gövde stiliyle ve São Paulo yarış pistinden hareketle Interlagos ismiyle pazarlandı. 1962 ve 66 yılları arasında, toplam 822 otomobil üretildi ve Avrupalı kaporta üreticilerinin artistik güzelliği yeni bir pazarda kendine alıcı bulmuş oldu.

Dinalpin

DINALPIN

Bu global yaklaşım, Alpine A110 modelinin Meksika'da lisanslı olarak Dinalpin adıyla üretilmesiyle daha da büyüdü. Berlinette, coupe veya cabriolet gövdeli toplam 693 otomobil satıldı.

Alpine A310
Alpine A310
Alpine A310

A310 | 1971

Alpine 1971 yılında ağızları açık bırakan A310 modeliyle araç serisinde devrim yaptı. Kardeşi A110 ile aynı arka motor yerleşimi, meşhur illüstratör Marcel Béligond tarafından çizilen bambaşka bir gövdenin altına yerleştirilmişti. Güvenilir Renault motor, çeviklik uzmanlığımız ve adeta bir bebek süper otomobile yaraşan stilimiz ile bambaşka seviyelere çıkarılmış oldu. Daha da heyecan verici V6 versiyonu bu otomobil ralli sahnesinde ve yollarda tam potansiyeline ulaşmasını sağladı.

Alpine GTA
Alpine GTA
Alpine GTA

ALPINE GTA | 1985

1984 yılında Alpine GTA ile formülü biraz daha geliştirdik: Ondan önce gelen A310 modelinin sert açılı hatları daha uzun, daha geniş ve daha aerodinamik olarak yeniden çizildi. Yolcu bölümü genişletildi ve Dieppe üretim sürecimiz standartlaştırılarak bu gerçek anlamda modern spor otomobilin hafif gövdesiyle daha geleneksel rakiplerine göre avantaj kazanması sağlandı. Ayrıca V6 Turbo motor kullanmaya başlandı ve bu motor ikonik GTA Le Mans edisyonunun kaputunun altında yıldızlaştı.

Alpine A610
Alpine A610
Alpine A610

A610 | 1991

Konsept 1991 yılında A610 modelinin lansmanıyla biraz daha evrildi. Biçimi ondan önce gelen GTA modelini hatırlatsa da, her açıdan iyileştirmeler yapılmıştı ve yalnızca camı öncülüyle aynıydı. Gücü 250 bg'ye çıkarıldı ve saatte 100 km hıza altı saniyenin altında çıkarak en hızlı Alpine modeli oldu. Ayrıca 90'lı yılların süper otomobillerinin olmazsa olmaz eğlenceli detayına da sahipti: açılır kapanır pop-up farlar.

Ayrıca keşfedin